Міжнародний прес-тур щодо екологічних проблем південного заходу Білорусі

Міжнародний прес-тур щодо екологічних проблем південного заходу Білорусі (у т.ч. Хотиславський кар’єр та його вплив на природу Білорусі та України) та екологічний журналістський майстер-класEkoproblemy

Журналістів Білорусі та Волинської й Рівненської областей України, які займаються або планують зайнятися питаннями охорони довкілля, запрошують взяти участь у прес-турі, який пройде в Білорусі з 26 по 30 жовтня 2015 року.

Прес-тур організовується МГО «Екопартнерство» (Мінськ) та екологічної мережею «Зой» (Женева) за підтримки Програми ООН з навколишнього середовища, Шведського агентства міжнародного розвитку та Міністерства природних ресурсів і охорони навколишнього середовища Республіки Білорусь.

Заявки для участі приймаються до 15 вересня.

Під час п’ятиденного «мобільного» семінару «Екологічні проблеми південного заходу Білорусі та шляхи їх вирішення» учасники зможуть відвідати різні об’єкти, обмінятися досвідом, поспілкуватися з білоруськими і міжнародними фахівцями, підвищити рівень інформованості про міжнародні та місцеві екологічні ініціативи.

Передбачається виїзд на об’єкти південного заходу Білорусі (Брестська область), пов’язані з виникненням і вирішенням водно-екологічних проблем, у тому числі:

– Родовище крейди «Хотиславське» на кордоні з Україною (досвід оцінки впливу на навколишнє середовище, включаючи гідрогеологічний режим і Шацькі озера);

– Річки Прип’ять та Ясельда з відвідуванням автоматизованих постів спостереження за рівнем води та участю у семінарі, присвяченому аналізу і картографування ризик повеней у басейні Ясельда.

Крім аналізу та спільного висвітлення конкретних екологічних проблем і рішень, в програмі прес-туру запланований майстер-клас:

– обговорення специфіки екологічної журналістики в сучасному світі, її ролі у вирішенні екологічних проблем і відмінність від «журналістики катастроф», екологічної теми в загальних і «зелених» ЗМІ, підвищення ефективності матеріалів на екологічну тему;

– обговорення жанрів і техніки екологічної журналістики, специфіки грамотного висвітлення різних типів екологічних проблем;

– питання доступу до екологічної інформації, її джерела, використання положень Орхуської конвенції ЄЕК ООН, грамотна підготовка інформаційного запиту;

– порівняння досвіду, практики та підходів західноєвропейських ЗМІ з білоруським і українським досвідом;

– колективний аналіз публікацій, які будуть надані учасниками майстер-класу в анкеті-заявці, а також ідей майбутніх публікацій за підсумками прес-туру.

Ведучі майстер-класу

Алекс Кірбі (Лондон) – всесвітньо відомий екологічний журналіст із багаторічним досвідом роботи, колишній кореспондент «Бі-бі-сі», автор і ведучий безлічі екологічних програм і публікацій, засновник журналістської інформаційної мережі www.climatenewsnetwork.net . Автор кількох книг, серед яких «Геть старий побут! Рекомендації ООН, як не нашкодити клімату» і «Клімат в небезпеці: популярний путівник по доповідях МГЕЗК». Досвідчений викладач екологічної журналістики й зв’язків зі ЗМІ.

Сьюзан Боос (Цюріх) – кореспондент і редактор тижневика WOZ Wochenzeitung, Швейцарія, журналіст з великим досвідом роботи в Україні та Білорусі. Автор книг про проблеми Чорнобиля і Фукусіми, неодноразовий ведучий прес-турів ЮНЕП у Східній Європі та Центральній Азії.

Віктор Куклов (Мінськ) – заступник головного редактор «Народної газети», в якій протягом 10 років курирував щотижневі екологічні випуски, присвячені природоохоронним проблемам. З 2009 по 2014 рік очолював журнал «Рідна природа», який цілком оновився, ставши сучасним, актуальним, затребуваним виданням. Має великий досвід практичної роботи, учасник багатьох міжнародних екологічних проектів.

Для участі в прес-турі на конкурсній основі запрошуються журналісти та редактори усіх видів ЗМІ (радіо, газети, телебачення), що працюють або бажають працювати в області екологічної журналістики.

Примітка для тележурналістів: якщо ви плануєте проведення зйомок, бажано мати свій транспорт. Проживання та харчування оператора (другої людини від організації) оргкомітет не оплачує, але готовий забронювати місце в готелі і організувати харчування за попередньою заявкою.

У зв’язку з жорстким часовим графіком, відстаючих операторів і фотографів не чекаємо!

При наявності достатнього інтересу серед учасників можлива централізована організація роботи одного оператора з наданням знятих матеріалів бажаючим.

Оргкомітет бере на себе всі витрати, пов’язані з проведенням прес-туру: проїзд до Мінська і назад (поїздом класу не вище купе), проживання, харчування та навчання. Добові не виплачуються.

Журналістам необхідно заповнити заявку на участь у прес-турі (див. нижче) і до 15 вересня вислати її електронною поштоюac@ecopartnerstvo.by .

З усіх питань звертатися:

Алеся Чумакова, МГО «Екопартнерство», Мінськ, Білорусь

ac@ecopartnerstvo.by

роб.тел. 8017336 01 90

моб.тел. +375 29 997 44 91

www.ecopartnerstvo.by

Заявка на участь у прес-турі і майстер-класі з екологічної журналістики
26-30 жовтня 2015, Білорусь

П.І.Б. учасника:

Дата народження:

Місце роботи (навчання):

Посада, спеціалізація

ЗМІ, з якими співпрацюєте:

Освіта (включаючи курси та програми інтенсивного навчання):

Поштова адреса, контактні телефони (включаючи стільниковий), ел. пошта, адреса в мережі «Фейсбук» (якщо є):

Журналістські нагороди, призи (якщо є):

Природоохоронні теми, які ви хотіли б розкрити в 2015-2016 рр .:

Попередня участь в аналогічних майстер-класах (місце-рік-організатор)

Для тележурналістів (підкреслити потрібне):

– Привезу оператора за свій рахунок на власному транспорті

– Зацікавлений (а) в отриманні матеріалів централізованої зйомки

– Не потребую операторі (просто хочу покататися)

Відповіді на які питання ви б хотіли почути під час прес-туру та майстер-класу?

З якими екологічними темам принципі хотіли б познайомитися ближче?

Також обов’язково надішліть:

а) Для тих, хто вже має досвід роботи в екологічній журналістиці – вислати електронною поштою посилання на два або більше матеріалів в будь-якому жанрі за останні роки (кращі на вашу думку). Якщо ви або ваше видання не маєте власного сайту, розмістіть ці публікації на будь-якому ресурсі в Інтернеті (наприклад, теле- і радіосюжети – в Youtube).

Якщо у вас більше двох робіт за останні 2-3 роки, бажано надіслати ще 5-6 посилань, це допоможе відбірковій комісії скласти уявлення про палітру ваших інтересів.

б) Для журналістів, які тільки починають (або бажаючих) працювати з екологічними проблемами, вислати:

 посилання на один матеріал 2014-2015 рр. на тему, за якою ви регулярно працюєте (як саме це зробити – див. пункт «а»);

 один матеріал в будь-якому жанрі на екологічну тему, який ви хотіли б (плануєте) опублікувати – в файлі MSWord;

 коротке есе про те, що таке на вашу думку екологічна журналістика, чому це актуально й цікаво для вас і вашої аудиторії.

За матеріалами: PRYRODA

Схоже ...